ameertjes.reismee.nl

zaterdag 17 juli Moab - Golden/Denver

Vanuit het snikhete Moab vertrekken we weer richting Denver. We willen zo dicht mogelijk bij Denver uitkomenomdat we over eenpaar dagenhier de camper weer moeten inleveren. We rijden een route langs de colorado rivier. Het is een mooie rit langs de slingerende rivier met steile rotsformaties. We rijden vlot door en komen over enkele serieus hoge bergen heen. Om 15.00 uur komen we in Frisco aan,het is een klein stadje vlakbij een mooi meer. AlleenFrisco is helemaal gericht op de wintersport en de camping ligt niet aan het meer én er is geen zwembad. Dan toch maar door rijden naar Denver en proberen of er plaats is op de camping waar onze reis begonnen is. Als we om 16.30uur aankomen op de camping is deze vol, morgen kunnen we er wel terecht en dat leggen we dan ook maar direkt vast. Via de TomTom opzoek naar andere campings in de buurt. De eerst volgende twee waar we aankomen ook vol, jeetje, dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Inmiddels is het al 18.30 uur, we hebben zin aan eten en zijn allemaal moe en wat chagerijnig geworden. De volgende camping die voorkomt in de TomTom maar proberen - Deluxe Motel & RV Park. We moeten goed op de borden letten en het ontgaat ons allemaaldat de buurt waarin we terecht komen er niet prettiger op wordt. Voor ons neemt een camper de afslag naar het Deluxe Motel & RV Park en wij volgen. Het is een suterig zooitje bij de ingang en de receptie al niet veel beter maar er is plaats. De mensen uit de camper voor ons blijken Nederlanders te zijn, een jong stel dat in New Mexico woont en werkt. Dit is geen camping maar een plek vanjunks, daklozen en andere .....Gelukkig staan we hier niet alleen tussen deze 'enge figuren'. Eerst de restrooms maar inspecteren, onderweg er naar toe kom ik een look a like van'Catweazle' tegen die wat naar mij begint te schreeuwen, ik doe maar net of hoor ik hem niet en loop gauw door.Het is hier echt niet vertrouwd! Het nederlands stel vetrekt met de camper het centrum in om wat te gaan eten. Wij gaan lopend want we hebben de hele dag al in de camper gezeten. We eten vlug wat (alweer fastfood), omdat we niet te lang bij de camper weg willen blijven. We besluiten om toch maar te blijven, we hebben er tenslotte voor betaald. Maar snel alle gordijntjes dicht en alle luiken opslot. Het is nu donker en er spookt hier van alles rond, alleen maar vage figuren. Als we op bed liggen horen we alweer iets, het zijn de Nederlanders die retour komen, gelukkig. Nu maar proberen te slapen en morgen vroeg inpakken en weg wezen!

Barend en Gerda

hallo R.G.R.R
Hoop dat jullie nu een camping gevonden hebben in Denver. Geniet nog een paar dagen van jullie vakantie. Speciaal voor Rypke de tour is spannend Gesink staat 6e op 5min van Contador de gele trui. Ze zitten in de Pyreneen.
groeten uit Zuiderburen BG
jullie hebben een mooi verslag gemaakt!