ameertjes.reismee.nl

maandag 28 juni - vertrek

Om 5.00 uur 's ochtends opgestaan want we willen zeker niet te laat komen. Gelukkig weinig file gehad en zo waren we om 8.15 uur bij airportparking. Hier de auto naar binnen gereden en vervolgens in de shuttlebus op weg naar Schiphol - prima geregeld allemaal. Op Schiphol na de incheck tijd om nog even koffiete drinken. Om 12.15 uur precies volgens schema zijn we de lucht in gegaan op weg naar eerst Washington voor een tussenstop en vandaar uit naar New York! Tot zover ging alles nog prima maar dan! We vliegen boven Washington om 20.15 uur (nederlandse tijd) en 14.15 uur(amerikaanse tijd) en de piloot geeft aan dat we gaan landen. Echter hij cirkelt twee á drie keer boven Washington en meldt vervolgens dat we niet kunnen landen omdat Washington het vliegveld gesloten heeft vanwege slechte weersomstandigheden. Wij moeten uitwijken naar het vliegveld in RichmondVirginia een half uur vliegen van Washington. Daar moeten wij tanken en in het vliegtuig blijven zitten. Wat een toestanden allemaal en niet alleen wij maar ook de andere passagiers maken zich zorgen of ze wel op tijd terug zijn in Washington voor de volgende vlucht. Ons vliegtuig naar New York vertrekt om 17.05 uur dat moet toch lukken. Helaas is Richmond een klein vliegveld en het tanken wil niet echt opschieten. Onze kaptain deelt mee dat we om ongeveer 15.30 uur zullen opstijgen. Helaas doordat wij zolang aan de grond hebben gestaan zijn de motoren oververhit en moeten we wachten totdat ze zijn afgekoeld. Na weer een half uur gewacht te hebben zullen we eindelijk opstijgen maar ja, nu is het noodweer inmiddels ook in Richmond aangekomen dus we kunnen niet opstijgen. Wat een pech, ons vliegtuig halen we dus echt niet meer. Weer een half uur wachten en dan eindelijk vertrekken we en landen na meer dan 4 uur vertraging in Washington. Iedereen wil zo snel mogelijk het vliegtuig uit maar ook hier hebben we weer vertraging want er stond geen gate/slurf voor ons klaar. De kaptain en de stewardessen zijn nu ook helemaal van slag. Maar goed eindelijk kunnen we het vliegtuig uit waar we meer dan 12 uur hebben ingezeten. Ruben en Rutger zijn met het vliegen goed ingewijd. Omdat wij achterin het vliegtuig zaten zijn wij één van de laatste passagiersdie door de immigratiedienst moeten. Gelukkig duurt dit niet lang en wij lopen door om onze koffers op de band te zetten voor de volgende vlucht maar dan,moeten wij meekomen naar een andere ruimte. wat nu weer! Extra controle maar wij zijn al zo laat, wij hebben inmiddels al 5 uur vertraging gehad dit kan toch niet waar zijn, zo missen we straks de andere vlucht ook nog. De stomste vragen worden gesteld, zo moeten Ruben en Rutger opgeven op welke school in Nederland ze zitten en het wordt allemaal ook nog opgeschreven. Na dit oponthoud spoeden wij ons naar de vertrekhal want daar zou iemand zijn van United Airlines om een nieuwe vlucht te regelen. Rypke meldt zich bij de eerste de beste United Airlines-balie en vraagt naar de eerstvolgende vlucht La Guardia New York. We hebben geluk en krijgen een nieuw ticket, om 22.08 uur zal er een vliegtuig vertrekken. Wij gaan naar de gate toe en daar komenwe deandere passagierstegen. In lange rijen staan zij voor een balie van United Airlines te wachten en niet één heeft een nieuw ticket voor een volgende vlucht, alleen wij. Hoe is het mogelijk hebben wij toch nog geluk gehad op deze dag. Om een lang verhaal kort te houden, we zijn nog twee keer van gate verhuisd met een trein(want zo groot is het vliegveld van Washington) van de ééne gate naar de ander én weer terug, we zijn uitgeput. Dan om 23.20 mogen we het vliegtuig in en ook dat vliegtuig heeft problemen met de warmte.Uiteindelijk gaan weom half één gaan de lucht in en kunnen we onze ogen amper open houden. Om 1.20 uur landen we op het vliegveld La Guardiain New York. Nu maar hopen dat onze koffers ook zijn aangekomen. Gelukkig ze staan er en samen met nog een ander Nederlands stel die ook nog een ticket hebben bemachtigd zoeken we een taxi. Onze bagage past in de Yellow Cab en de chauffeur scheurt ons door New York.De beste man probeertons ook nog wat over New York te vertellen maar wij hebben hier weinig aandacht voor.Hij levert ons keurig af bij het hotel en wij gaan snel naar binnen want we willen op bed, slapen. De receptioniste van het hotel is een oud vrouwtje en kan geen boeking vinden op onze naam. Het zal toch niet waar wezen, alles gaat ook mis. Gelukkig heeft ze nog voor 4 personen een kamer en ze zal het de volgende dag allemaal uitzoeken. Wat een dag, om 2.30uur(wat voor ons 8.20 uur nederlandse tijd is) na 24 uur reizen lagen we eindelijk in bed!

Hannie

Wat een avontuur!!!
Gelukkig is alles goed gekomen. Dit was gewoon de test voor jullie. Als je deze sores allemaal goed doorstaan hebt, kan het nu niet meer mis en wordt het alleen maar genieten!!! Hoe is het weer daar nu dan, zijn de buien uit de lucht? liefs van de Haantjes

Christien

pffffffffffffffffffff wat een dag!!
Gelukkig zijn jullie toch in New York aangekomen.
Nu uitrusten en alles bekijken. Slecht weer????
Hier is het heet. vrijdag 33 graden.
Lekker kantoorweertje. Groetjes xx

Gerrit van der Heide

Wat in aventoer !!!!!
De Wet fan Murphy (allles dat ek mar mis gean kin, giet ek mis !!!) giet hjir wol op. Dit makkest neffens my ek mar ien kear yn dyn libben mei, mar it wichtigste is dat jim yn sûnens oankaam binne. No mar efkes besykje te genietsjen fan de wrâldstêd New York. Hat Rypke al in grutte "cowboyhoed" kocht ??? Noch in noflikke tiid en in protte plezier dêr !!!!!!
Groetnis,
Gerrit

Linda

Zozo nu al vanalles beleefd lees ik wel weer! Maar jullie zijn er nu! veel plezier met z'n allen en ik ga jullie verhalen en fotos lekker bijhouden ik ben benieuwd! Terwijl ik nog even blok voor m'n toetsjes :P Wat zouden jullie nu aan het doen zijn... ik ben benieuwd!
Groetjes,
Linda koster

Ietje Kroondijk

Dit is toch niet te filmen. Of hebben jullie het wel gefilmd. Ontzettend wat een vreselijke pech. Gelukkig waren jullie koffers er (want dat kan ook anders) en zitten jullie in New York. Ik ga nu jullie foto's bekijken.
Have fun. Groetjes Ietje.

Rosanne

Jeetje, wat een gedoe.
Dat ze Ruben en Rutger ook precies moeten hebben, nouja ik heb eigenlijk altijd al geweten dat het boefjes zijn, haha!
Nou nu maar lekker genieten van NY
Dikke knuffel van de buren!